VIZITATORI ONLINE

duminică, 11 noiembrie 2012

Tortulet improvizat cu bezele

Cum dupa crema de vanilie mi-au ramas 6 albusuri si un castronel de crema, mi-am zis sa incerc, pentru prima oara in viata mea, sa fac niste bezele si apoi cu crema sa improvizez un tortulet.

Asa ca dupa ce am bantuit pe net jumatate de noapte, am gasit o reteta de bezele economica din punct de vedere al consumului de electricitate.

Bezele ingrediente: 100 grame albusuri (cca 3 albusuri, mai bine cantarite), cativa stropi de lamaie (pentru a avea bezele lucioase si a nu simti gustul de ou), un praf de sare, 300 grame zahar tos (data viitoare voi incerca cu zahar pudra) si foarte foarte foarte multa rabdare.


Albusurile cu praful de sare si stropii de  lamaie se bat spuma tare cu mixerul la viteza maxima.
Cand spuma este foarte bine batuta se adauga treptat zaharul, pana se topeste si se incorporeaza bine. Mie nu mi s-a topit complet si probabil din aceasta cauza si-a pierdut aeratia.
Dupa foarte mult timp de mixat am pus totul intr-un con de cofetarie si am creat 2 discuri (aproximativ, foarte aproximativ) mari si cateva discuri micute pe hartie de copt in tava de la cuptor.


Problema bezelelor este in general coacerea. Eu am procedat in felul urmator: am incins cuptorul la 190 grade Celsius, am introdus tava inauntru si imediat am oprit cuptorul, lasand bezelele inauntru de la orele 17 dupa-amiaza pana la ora 8 dimineata de a doua zi, fara a deschide cuptorul deloc. S-au copt perfect!
Cu cele doua discuri, crema de vanilie ramasa si fructe de padure din congelator am compus acest tortulet care a avut si mare succes.


Compozitia: disc bezea, crema vanilie, fructe de padure, crema vanilie, disc bezea, crema vanilie, fructe de padure in mijloc si bezele mici pe margine.


Pofta buna!

Un comentariu: